Koncepcja sieci
Konpecja sieci Top Truck Service opiera się na czterech filarach:
I. Wizualizacja warsztatu. Buduje pozytywny wizerunek warsztatu na rynku lokalnym dzięki rozpoznawalnej marce o ugruntowanej pozycji międzynarodowej.
II. Wsparcie marketingowe. Dotyczy między innymi promocji skierowanych do uczestników sieci Top Truck a także do klientów sieci Top Truck. Dla uczestników sieci dostępny jest przede wszystkim program lojalnościowego TruckClub, który oferuje warsztatom zrzeszonym w strukturach sieci możliwość gromadzenia punktów za zakupy dokonane u dystrubutorów Groupauto Polska (na liniach produktowych biorących udział w programie lojalnościowym).
Każdy uczestnik sieci otrzymuje produkty identyfikacji rynkowej:
- odzież roboczą dla pracowników biura obsługi klienta
- odzież roboczą dla pracowników halowych (mechanik)
- materiały pomocnicze
- materiały biurowe
- gadźety reklamowe
III. Szkolenia. Szybki postęp technologiczny, jaki ma miejsce przy rozwoju konstrukcji pojazdów samochodowych, zmiany w ustawodawstwie prawnym regulującym gałęzie gospodarki związanej z usługami w branży motoryzacyjnej wymuszają na pracodawcach, jak i pracownikach warsztatów ciągłe podnoszenie kompetencji zawodowych.
- Szkolenia techniczne skierowane są do mechaników pracujących w warsztatach ciężarowych. W ramach szkoleń główny nacisk kładziony jest na praktyczną umiejętność wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych zajmujących się naprawą samochodów ciężarowych oraz wykonanie napraw zgodnie z zaleceniami producenta pojazdów. Czynności te pozwalają na przywrócenie pełnej sprawności podzespołom, które uległy uszkodzeniu oraz dalszą bezawaryjną pracę naprawianego układu.
- Szkolenia z obsługi klienta. Proces obsługi klienta jest często nie dopełniany przez właścicieli warsztatów a ma ogromny wpływ na pozytywny wizerunek firmy oraz komfort obsługiwanego klienta. W procesie obsługi klienta istotną kwestią jest staranne dochowanie obiegu dokumentacji, które w samej procedurze jest pracochłonne, ale w sprawach spornych chroni interes warsztatu.
- szkolenia dla właścicieli i menagerów zarządzających warsztatami. Zagadnienia tematyczne, jakie są poruszane w ramach tych szkoleń dotykają sfery prawno-ekonomicznej prowadzenia przedsiębiorstwa. Realizacją takich szkoleń zajmują się trenerzy wyspecjalizowani w branży samochodów ciężarowych, którzy posiadają niezbędną wiedzę, praktyczne umiejętności oraz znają specyfikę branży.
IV. Wsparcie techniczne
- Wyposażenie warsztatowe. Serwisy zrzeszone w sieci Top Truck otrzymują wsparcie techniczne w postaci możliwości zakupu wyposażenia warsztatowego, narzędzi oprogramowania technicznego na preferencyjnych warunkach finansowych.
- Infolinia techniczna. Wsparcie techniczne mechanika. Ideą usługi jest bezpłatna telefoniczna pomoc techniczna w diagnozowaniu trudnych usterek, czujników i elementow wykonawczych oraz dekodowania kodów błedów w pojazdach.
- Informacja. Dostęp do informacji technicznej w postaci procedur wykonywania prawidłowej adaptacji i kalibracji elementów wykonawczych, czy chociażby instrukcji prawidłowego montażu części zamiennych, pochodzących od producentów części zamiennych.
- GAP PORTAL. Inowacyjne narzędzie do doboru części zamiennych, sprawdzanie dostępności części oraz narzęzie do kosztorysowania napraw. http://gapportal.pl/
- Infolinia prawna to narzędzie, które zapwenia każdemu z Top Truck dostęp do konsultacji prawnej. Pracownicy infolinii odpowiadają na pytania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej. Porady prawne konsultowane sią telefonicznie oraz mailowo. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania znajdują się w regulaminie infolinii, dostępnym po zalogowaniu.